سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش پرورش کبک

این وبلاگ در جهت آموزش اصول و روش های کبک گوشتی و تخم گذار نهادینه شده شده است. امیدواریم مطالب این وبلاگ مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد. ما را با نظرات سازنده خود در جهت بهبود وبلگ یاری کنید.
صفحه خانگی پارسی یار درباره

خواص دارویی گوشت کبک

    نظر

*ویژگی‌های گوشت کبک

کبک از خانواده ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان 5 تا 10 درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به‌وفور یافت می‌‌شود، به همین دلیل است که در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌‌هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی‌‌های روانی و بی‌‌خوابی مصرف این گوشت را توصیه می‌‌کنند.

این گوشت به‌دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌‌های قلبی ــ عروقی پیشگیری کرده و به‌دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به‌اندازه‌ آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد.

گوشت کبک می‌‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد.

*خواص دارویی گوشت و سایر اجزاء کبک

اطبا سنتی به افرادی که به یرقان‌های سردمزاج مبتلا بوده‌اند دستور می‌داده‌اند که یک مثقال از مغز سر کبک را با نیم مثقال صندل ساییده‌شده مخلوط و ناشتا میل نمایند و چند روز این عمل را ادامه دهند.

جگر خام این پرنده برای بیماران صرعی و زهره او برای تقویت چشم مفید است که آن را با قدری روغن زیتون رقیق کرده و در چشم می‌چکانند که چشم را بسیار شفاف و قوی می‌سازد.

داوود آزاددل انگیزه خود را از این کار علاقه به پرندگان به‌ویژه کبک می‌داند و می‌گوید: با این کار می‌خواهم با تولید انبوه آن هم به درآمدزایی مناسب برسم و هم به خودکفایی کشور در زمینه کبک کمک نمایم